Search This Blog

Sunday, June 5, 2011

Semoga dipermudahkan penghujungnya

Minggu pertama cuti sekolah ni agak sibuk dengan bermacam-macam aktiviti bersama family. Selepas mengambil dos ke-5 Herceptin, kami mengambil pulak anak sulung di asrama. Beberapa hari seterusnya diisi dengan akitiviti untuk anak-anak. Penat tapi menyeronokkan. Terimakasih kepada suami kerana membawa kami.

Minggu pertama selepas menerima Herceptin biasanya tiada masalah. Yang sebenarnya, saya amat selesa. Mungkin ada penat sedikit sebab banyak berjalan-jalan tapi selera makan ok, cuma ada sakit belakang yang nampaknya tidak pernah hilang. Bermacam cara sudah saya guna untuk untuk menghilangkan sakit itu. Puncanya pun kurang pasti. Saya rasa macam ketegangan otot kerana rasa lega sekejap selepas diurut. Dr Darren suspek punca dari saraf' 'neurological pain' berpunca dari irritasi saraf frenik yang terlibat. Entahlah, malas sudah mau cari puncanya..pada saya yang penting sakit hilang dan saya selesa. Ada beberapa jenis ubat telah saya cuba dan yang terakhir yang diprekribsi oleh Dr Darren, amytriptaline..yang menyebabkan saya 'hang over' sehari suntuk. Saya tak mahulah ambil unat itu lagi. Sekarang saya hanya mengambil tramal saja dan cukuplah untuk membolehkan saya dapat tidur dan bertahan dengan sakit waktu siang hari.

Berat sungguh rasanya ujian yang Allah bagi..hanya saya dapat berdoa agar dipermudahkan apa jua penghujungnya. InsyaAllah ada hikmah dan rahmat disebalik semua ini..dan hanya Allah yang Maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment